hide

16.00 лв.
13.60 лв.
 

Разкази

Преводач
Превод от
Руски език
Редактор
Жела Георгиева
Оформление
Илюстратор
Люба Халева
Поредица
Корица
Мека корица
Корична цена
16.00 лв.
Брой страници
124
Издадена на
08.2021
ISBN
978 619 186 668 7
Оригинално заглавие:
Рассказы

„Разкази“ от Наталия Мешчанинова - eдна от най потресаващите книги, които съм чел.“ 124 страници сурова проза, която успява да бръкне във всички наши рани – дори и в онези, които сме смятали за отдавна зараснали. Дори и в онези, които не сме подозирали, че имаме. В превод на Нева Мичева, с оформление от Люба Халева. Номер 50 в поредица „Отвъд“.
 
Манол Пейков
 

За прозата на Наталия Мешчанинова

С внезапно преминаване ту в крясък, ту в подигравка, ту почти в стих Мешчанинова пише един неприлично личен текст, страшен като романите на Стивън Кинг и в същото време рафиниран като трагедиите на Расин... Не всяка година в руската литература се раздава глас с подобна чистота и сила.

Галина Юзефович, Медуза

 

Книгата на Мешчанинова е събитие в съвременната руска литература. Тя ме порази както с изразителността си, така и със своята отговорност и с новостта на начина, по който говори за личността, живота, миналото... Мешчанинова пише за това, с което всички трябва да се справяме – чувството за самота; чувството, че се налага да живеем с нещо, което ни е изключително скъпо, а изведнъж се оказва крайно далечно и чуждо... Тази книга е много драматична, но някак и много терапевтична. Книгата на човек, който не се бои да признае слабостите си, но и от друга страна, на много силен човек, който говори семпло, мъдро, емоционално. Прекрасен, удивителен текст.

Константин Богданов, член на журито на НоС (Нова словесност)

 

Авторката не се опитва да шокира – просто не се бои да говори. Но нейната откровеност и безпощадност нанасят удар с неочаквана сила и продължително въздействие. Изкарват читателя от зоната му на комфорт. Правят го неволен и някак си виновен наблюдател. А още по-обезоръжаващо действа фактът, че пред нас са едва шест кратки автобиографични разказа, написани в най-делничен дух – за любовта към майката, за леко странните сестри, за гимназията, за скучния живот в южното градче, за гроздобера...

Елена Макеенко, Горький

 

Този кратък сборник за болката и страданието оставя впечатление, съпоставимо с това от „Малък живот“ на Ханя Янагихара: ефектът – като удар по главата – е същият, само че на по-малко страници. Засега не е ясно дали Мешчанинова ще продължи да пише проза, или ще се съсредоточи в правенето на кино, но фактът си е факт: именно благодарение на нейната книга в руската литература от последното десетилетие се появи език за описването на тормоза над другия.

Игор Кириенков, The Village

 

За киното на Наталия Мешчанинова

Мешчанинова представя заключени в себе си герои, които живеят във вътрешните си стаички или бърлоги, докато някъде бушува война, близките им умират, миналото се руши. Но макар да изглежда по-безопасен, животът в тези капсули е далеч по-трагичен и даже по-страшен. Навярно именно такова кино е най-адекватно спрямо съвремието и казва нещо важно за нас сега.

Афиша

„Сърцето на света“ може да бъде разглеждан като притча за крехкостта на човешката емпатия, поставена под напрежение... Филмът е вълнуващо, често разтърсващо упражнение по реализъм.

Screen Daily

„Сърцето на света“ деликатно ни доближава до човешката орис и би трябвало да предизвика разговор за това как се отнасяме с онези, които обичаме.

That Shelf

В „Сърцето на света“, втория пълнометражен игрален филм на Наталия Мешчанинова след „Комбинат Надежда“, човекът има значение и това е огромна, ежеминутно осезаема разлика – покрай важността на отделния индивид важност добива и всяко друго нещо.

Filmsociety.bg

Сценарно-режисьорският тандем Мешчанинова-Хлебников притежава идеалния баланс между драматургична точност и хумор: да си жив, е не само нетърпимо болезнено, но и понякога ужасно смешно.

Sobaka.ru

 

Забележителна представителка на новата вълна от жени в руското кино след 2010 година. Чрез изследване на микрополитиките на пола и мястото това ново поколение режисьорки издига автентичността като основно качество на своите творби.

Apparatus Journal