Трябва ти чаша, за да влезеш тук. Нека сетивата ти се преплетат, нека изгубиш представа кое е дума, кое е аромат и вкус, кое – грапаво докосване. Не искам да те лъжа – да, накрая има смърт, онази чиста, неподпра- вена и вяла радост, че отново правилата са пределно ясни, а това, че вече са излишни, е гаранция за голата им красота. Едва ли съм естет, но всяка фраза ме изкуша- ва като раждане на престолонаследник. Зная, че не си от търпеливите, че препинателните знаци те измъч- ват – зимно разсъбличане. И все пак ти си авторът, аз съм само разказвачът, болен от прераждания, зареден с енергия завинаги и неспособен да умре.
АДDICTED
Моят ад е моята крепост.
Бавно се разхождам из кръговете му,
докато получа световъртеж.
Тогава спирам някъде
в шестия кръг,
до някой отворен гроб
и започвам игра на думи
или игра на дами,
защото думите
са моите дами.
Аз ги ухажвам продължително.
Предлагам им различни
еретически наслади,
епикурейски тайни,
с които могат да постигнат
себеизразяване.
Но те са само сенки, на които
отказано е най-дълбокото страдание
и затова след ялова игра
ги връщам пак обратно в гроба
и продължавам
по-надолу
по-надолу…
Профил на книгата в Goodreads
Представяне на книгата на Аполония, 3.09.2017
Интервю в Радио Шумен с Антоний Димов
Ревю на Ирен Петрова в BULGARKAMAGAZINE.COM „В началото на книгата Петър Чухов кани читателя да навлезе в нея с чаша, давайки му възможност сам да избира питието. Необходимо е да смесиш аромат с докосване и дума с вкус. Сякаш любезно те кани да му стиснеш ръката и да го последваш, минавайки през думите му като по речни камъни.“
„Чухов обича да играе с думите, да ги обръща, да ги подхвърля леко нагоре и да гледа, заедно с читателя, в каква форма ще паднат. “
MediaCafe.bg
Интервю с Петър Чухов „Според мен писателят и читателят са съавтори – първият изгражда основите, когато пише, а вторият надгражда, когато чете, и така с едно и също произведение всеки читател всъщност създава своя собствена уникална творба.“
Читалище.то