„Богът на дребните неща“ е роман с мощен и необикновен глас, който остава да кънти в съзнанието на читателя. Действието се развива предимно в Керала, Индия през 1969 година и разказва историята на Рахел и нейният брат-близнак Еста, които научават, че целият им свят може да се промени за един единствен ден, а любовта и живота могат да бъдат погубени за миг. Въоръжени само с несъкрушимата си детска невинност, те се опитват да си запазят кътче детство всред развалините на своето семейство. Сърцераздирателен и мил, но в същото време циничен и дълбок роман, който заслужава да бъде поставен редом до творбите на Салман Рушди и Габриел Гарсия Маркес.
„По-лесно е да се говори за дребните неща, защото големите неща в живота са твърде сложни и болезнени. Но дори и малките неща могат да придобият огромни размери и всичко да се промени драстично в един ден, в един единствен момент. Това са нещата, върху които размишлява в дебютния си роман Арундати Рой, една изключително оригинална и изящно изплетена история, развиваща се в малкото градче Айеменем в щата Керала, Индия. Книгата разказва за брат и сестра близнаци, чиято майка е изоставила жестокия си съпруг и живее със сляпата им баба и любезния им, но неспособен чичо Чако. Бившата жена на Чако, англичанка, се завръща след дълго отсъствие в Айменем с красивата си малка дъщеря. Тяхното пристигане не само разрушава крехкия баланс на семейството, раздирано от противоречия, но и съвпада с политически размирици. Близнаците и братовчедка им преливат от младежка интелигентност, невинна любов и копнеж, любопитство и страх, но трагедията ги сполетява преди да успеят да се опознаят – като нещастен случай (причинен от безгрижието на любовта), а след това като убийство (породено от древно суеверие). Заплетената, омагьосваща и на места иронична приказка на Рой носи позитивна митичност със своята космическа неизбежност, емоционално наситена цикличност и парадоксална мъдрост.”
— Booklist
"Богът на дребните неща" не е просто една семейна сага. Това е срещата на „Къщата на духовете” със „Страх и омраза в Лас Вегас”. Заради необичайното описание. Описание, което не е плавно, стройно, като топола. То е ръбато, боцкащо, пълно с неспокойствие. Описание не на обичайни хора, не на обичайни разговори, не на обичайни чувства. А на предмети. На заобикаляща среда. На усещания. На мисли – хаотични, недоизмислени мисли. Описание на онези дребни неща, които ще забележи само човекът, който се вглежда в тях – фотографът с око за детайла. Описание на онези дребни неща, които ще усети само човекът, настроен на нетрадиционна работна честота. Една малко по-странна честота."
Кристина Цветанова, "Аз Чета"
„Прозата на Арундати Рой е толкова изключителна и същевременно изпълнена с въображение и морални дилеми, че оставя читателя запленен през целия роман.“
— New York Times Book Review
„Едно изключително произведение на изкуството, един дебют в стила на Тайгър Уудс. Авторката прави дълъг пас към сферата на социалните и космически внушения, но едновременно с това е брилянтна и в играта си на къси разстояния. Като храм, построен от верни поклонници, „Богът на дребните неща“ е една солидна взаимосвързана конструкция от изящни детайли...”
— Джон Ъпдайк, The New Yorker
„Романът съдържа такава магия, тайнственост и тъга, че затваряйки последната страница, читателят решава да го препрочете. Незабавно. Толкова натрапчиво прекрасен е.“
— USA Today
„Първият роман на награждаваната индийска сценаристка Арундати Рой си играе с думите подобно на вихрушка, която се извива от страниците като брилянтна джаз-импровизация. „Богът на дребните неща“ в същността си е историята на братът и сестрата близнаци Еста и Рахел и тяхното семейство, но усещането е като за милиони истории, които се преплитат до безкрай, като плод на гениален детски мозък, който поглъща всичко и го преобразява чрез магията на поезията. Романът е едновременно екзотичен, но и близък на западния читател, написан на език, който е напълно нов и вдъхновен от индийското културно и езиково влияние.”
— Amazon.com
„Един блестящ дебютен роман, разплитащ объркана мрежа от сексуални и кастови конфликти с ярък стил, напомнящ ранните творби на Салман Рушди. . . Като тайнствена история с добре отмерен ритъм, а на места и подобно на индийска версия на „Брулени хълмове“, това е една невероятна и примамваща като трескав сън творба, един наистина впечатляващ дебют.”
— Kirkus Reviews
„Прекрасен и смайващ дебют.“
— Washington Post Book World